Hoe granini meer mensen bereikt op social media?

+ 362%

weergaven

+ 103%

bereik

- 29,8%

CPM

In een notendop…

Kleurrijk, positief en authentiek. De socialmedia-accounts van granini, daar word je vrolijk van. En daar zit MonkeyProof voor iets tussen. Een gezonde dosis videomarketing aangevuld met social ads, een scheutje give-aways en een handvol enthousiaste influencers. Met die ingrediënten bereiden wij de digitale marketingmix van granini. 

Wie is granini?  

Jong en oud herkent granini aan de iconische fruitsapflessen met kuiltjes. Met een uitgebreid scala aan fruitige opties biedt granini een smakelijke ontdekkingsreis voor de smaakpapillen. Al sinds 1965 selecteert granini niets anders dan het allerbeste fruit voor hun sappen. Dankzij hun oog voor detail en passie voor innovatie is het merk uitgegroeid tot een van de meest geliefde keuzes in het fruitsaprayon.

Ons doel

Meer bereik op sociale media  

Iedereen kent granini, maar hoe blijf je top of mind tussen zoveel concurrerende fruitsapmerken? Het antwoord: een duidelijke aanwezigheid op sociale media. Zeker als je doelgroep bestaat uit levensgenieters, hardwerkende ouders en happy foodies. Granini wil iedereen laten genieten van de #joyoffruit. Let’s go! 

Onze oplossing 

Een kleurrijke videostrategie  

Reels en TikTok’s zijn enorm populair op social media. Inzetten op videomarketing was dus de boodschap. Onze content creator gaat regelmatig op schok om alledaagse momenten met een glaasje granini vast te leggen. Een gezellige barbecue, een speeldag in het park of een kerstfeestje tovert ze om tot een vrolijke video. Op vraag van de klant zetten we afwisselend een bepaalde smaak fruitsap in de kijker. 

Ook inspirerende posts met lekkere drankrecepten en knutselprojectjes doen het altijd goed op Facebook en Instagram. Dat merken we aan het aantal keer dat de Instagramposts van granini opgeslagen worden: meer dan 590 keer in 2022!  

Elke post op social media promoten we ook via advertenties. De ads verschijnen op de tijdlijn van granini-volgers, mensen die eigenschappen gemeen hebben met granini-volgers en een specifiek audience dat overeenstemt met de doelgroep van granini.

Zo boosten we het engagement en het bereik. 

Influencermarketing  

Advertenties werken met audiences van mensen die bepaalde interesses of eigenschappen hebben. Daarmee heb je een ruw beeld van wie je bereikt. Maar als je met influencers samenwerkt, weet je bijna zeker dat je de juiste mensen target. We gingen op zoek naar 20 Belgische influencers met dezelfde positieve en kleurrijke vibes als granini.  

Onze vraag? Maak een video met de fruitsappen van granini en deel die met je volgers. Ze kregen veel creatieve vrijheid om de video zelf in te vullen, met heel uiteenlopende en authentieke filmpjes tot gevolg. Hun duizenden volgers gaven massaal likes en positieve feedback. En granini heeft er weer een hoop frisse content bij voor op hun socials. 

Give-away 

Op zoek naar meer engagement? Dan is er niets beter dan een give-away op social media. In de zomer van 2023 lanceerden we een give-away van ijsjesvormen. De actie liep op Instagram en Facebook. Hoe kon je deze leuke ijsvormpjes winnen? Iedereen die de post likete en ons liet weten welk ijsje zij zouden maken, maakte kans om een van de drie gelukkige winnaars te zijn. Dat resulteerde in veel enthousiaste comments vol leuke ideetjes

Wat een resultaat!  

Al onze inspanningen werpen hun vruchten af. Jaar na jaar blijven er volgers bijkomen op de socialmedia-accounts van granini en ook de andere cijfers zien er goed uit. In 2023 zien we meer weergaven, bereik, saves, shares, views en comments ten opzichte van 2022. De kost per duizend weergaven (CPM) daalde dan weer met bijna 30%.  

case granini

Zit je met vragen of wil je meer weten?

Contacteer ons
Vraag je gratis scan aan