Samenwerken met een Google Partner: hype of must?
Een sterke merkidentiteit onderscheidt je bedrijf in een competitieve wereld, zowel online als offline. Het bepaalt hoe je doelgroep naar je merk kijkt en speelt een cruciale rol bij het opbouwen van loyaliteit en vertrouwen. Maar hoe creëer je een consistente en herkenbare merkidentiteit zonder eentonig te worden? Dat is waar een brandguide om de hoek komt kijken. In deze blogpost verkennen we waarom je merkidentiteit zo belangrijk is en hoe je een effectieve brandguide opstelt voor jouw bedrijf.
Wat is een Google Partner?
Een Google Partner is een bedrijf dat van Google de Partner-badge heeft ontvangen. Als bedrijf kan je hiermee aantonen dat je maximale campagneresultaten voor je klanten behaalt. Daarnaast kan het bedrijf via certificeringen bewijzen dat ze beschikken over de nodige Google Ads-vaardigheden.
Wanneer je Google Partner wordt, krijg je toegang tot verschillende evenementen. Denk bijvoorbeeld aan speciale trainingen of marktonderzoeken die specifiek zijn gericht op jouw bedrijf of dat van je klanten. Hierdoor kun je profiteren van exclusieve kennis en inzichten die je verder helpen bij het behalen van optimale resultaten in je campagnes. De Partner-badge kan je weergeven op je website zodat potentiële klanten ook meteen op de hoogte zijn van jouw deskundigheid in het beheer van Google Ads campagnes.
Voordelen van een Google Partner agency
Als je op zoek bent naar een manier om je online zichtbaarheid te vergroten en meer leads te genereren, kan samenwerken met een Google Partner agency dé oplossing zijn. We zetten de voordelen eens kort op een rijtje.
1. Deskundige kennis en ervaring
Google Partners hebben toegang tot exclusieve trainingen van Google. Dit helpt bij het opmaken en beheren van effectieve campagnes en het optimaal inzetten van het advertentiebudget. Aangezien de Google certificaten jaarlijks vernieuwd moeten worden, blijft deze kennis ook up-to-date.
2. Toegang tot exclusieve tools en functies
Doordat partners toegang hebben tot exclusieve tools en functies die niet beschikbaar zijn voor gewone gebruikers, kunnen ze nog extra verbeteringen doen aan hun campagnes. Daarnaast krijgen ze ook strategische en technische ondersteuning van Google indien er problemen opduiken in het account. Dit kan vaak heel wat kostbare tijd besparen. Een extra voordeel is de mogelijkheid om meer data en info te verkrijgen via Google die anders niet beschikbaar zou zijn. Denk hierbij aan bijvoorbeeld rapporten met consumenteninzichten.
3. Betere prestaties en resultaten
Door samen te werken met een Google Partner zullen je advertentiecampagnes beter presteren en meer resultaat opleveren. Daarnaast kan je er op vertrouwen dat je samenwerkt met een bedrijf dat voldoet aan de hoge kwaliteits-en prestatiecriteria die door Google worden gesteld.
4. Extra promotie aanbiedingen
Nieuwe klanten van een Google Partner krijgen promotie aanbiedingen zoals bijvoorbeeld extra klikbudget. Met dit extra budget kan er meteen een boost gegeven worden aan hun campagnes.
We kunnen dus concluderen dat samenwerken met een Google Partner agency heel wat voordelen kan opleveren voor je bedrijf. Door te kiezen voor een betrouwbare en deskundige partner kun je ervan uitgaan dat je online advertentiecampagnes optimaal worden beheerd en dat je meer resultaat behaalt uit je advertentiebudget.
We maken hierbij natuurlijk ook de kritische sidenote dat het noodzakelijk is dat het agency zijn eigen vaardigheden up-to-date blijft houden door ook andere trainingen te volgen. De Google certificaten geven al heel wat relevante kennis mee, maar het is uiteraard niet voldoende. Doordat wij als agency ook ervaring hebben met verschillende campagnetypes en sectoren kunnen we bij een nieuwe klant meteen inspelen op de best practices en learnings uit andere accounts. Hierdoor spotten we sneller opportuniteiten.
Wil jij digitale voorsprong nemen met MonkeyProof?
We zijn heel trots om te kunnen zeggen dat wij met ons digital agency ook Google partner zijn. Maar natuurlijk zijn we ons ervan bewust dat dit niet alleszeggend is en dat je als bedrijf constant moet blijven evolueren en bijleren. Dit is dan ook iets waar wij sterk op inzetten. Binnen MonkeyProof behaalden we al heel wat Google certificaten waaronder het certificaat voor Search, Display, Video, Shopping en GA4.
Maar we houden het niet bij enkel deze certificaten. Daarnaast volgen we nog regelmatig extra trainingen over diverse onderwerpen binnen digital marketing. Dit allemaal om onze klanten zo optimaal mogelijk te kunnen ondersteunen in hun digitale groei. Wil jij met jouw bedrijf ook digitale voorsprong nemen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren!