MonkeyProof Digital Architects

Hoe de Gedeon Richter website 300% meer organische bezoekers kreeg?

Glasheldere

informatie

+300%

organische bezoekers

87

zorgverleners

In een notendop…

Een verfrissende en informatieve website die zorgverleners als handleiding kunnen gebruiken. Dat was onze opdracht. Het werd een warme, vrouwelijke en menselijke website voor Gedeon Richter, internationale farmaspeler, zonder te vervallen in stereotypen.

Wie is Gedeon Richter?

Gedeon Richter engageert zich voor de gezondheid van vrouwen in alle fasen van hun leven. Dat doen ze al meer dan 100 jaar én in meer dan 100 landen. Gedeon Richter focust zich op het verbeteren van de levenskwaliteit van hun patiënten en door het behandelen van hun ziekten en symptomen.

Ons doel

Een make-over voor de corporate website

De corporate website van Gedeon Richter had nood aan een professionele make-over. Gedeon Richter is immers een groeiend internationaal bedrijf dat innovatie hoog in het vaandel draagt. Hoog tijd dat ook de corporate website dit uitstraalt.

Onze oplossing

‘vrouwelijk’, ‘menselijk’ en ‘warm’

Wij gingen aan de slag met de kernwoorden ‘vrouwelijk’, ‘menselijk’ en ‘warm’ om zowel patiënten als zorgverleners te informeren over de therapeutische domeinen van het bedrijf.

Alles klaar en duidelijk uitgelegd

Wat doet Gedeon Richter? Die vraag wordt nu kristalhelder beantwoord op de website www.gedeonrichterbenelux.com. We breidden de informatie uit over de therapeutische domeinen waarin Gedeon Richter actief is, en zorgden ervoor dat die ook goed gevonden wordt in Google.

Thema’s zoals fertiliteit, anticonceptie, menopauze, vaginale infecties en baarmoederfibromen blijven delicaat. Vrouwen zoeken niet zonder schroom naar meer info. Aantrekkelijke visuals, een deskundige uitleg en duidelijke structuur geven hen vertrouwen en een veilig gevoel.

Handig vertrekpunt voor zorgverleners

Ook zorgverleners vinden voortaan alles wat ze moeten weten over Gedeon Richter op de corporate website. In het afgeschermde gedeelte voor professionals kunnen ze het productportfolio inkijken, bijsluiters, flyers, webinars en meer productinformatie downloaden.

Al die informatie kunnen ze steeds digitaal raadplegen en delen met patiënten. Hiermee speelt Gedeon Richter slim in op de ‘no paper policy’ die steeds meer artsen invoeren in de wachtkamers.

Een topresultaat

SEO werkt echt!

Dat bewijst de verdrievoudiging van het aantal organische bezoekers via Google sinds de lancering in december 2019. De 87 zorgverleners die de website regelmatig gebruiken kunnen de klaar en duidelijke informatie alleen maar toejuichen.

Deel deze case

Zit je met vragen of
wil je meer weten


MonkeyProof logo wit

Stay tuned!
Schrijf je in en krijg al het MonkeyNews.

© 2024 MonkeyProof. All rights reserved.