34.399
mensen bereikt
1.202
klikken naar de website
5
advertentiesets
Hoe Medicura 34.000 nieuwe mensen wist te bereiken?
In een notendop
Een goede brainstormsessie is het begin van haast iedere succesvolle strategie. Dat kan ook Medicura beamen. Onze digitale marketeers zetten alles op alles om de naamsbekendheid van Medicura stelselmatig te vergroten en hen vervolgens naar de winkel te brengen. Stap voor stap bouwen we aan de voorsprong van Medicura.
Wie is Medicura?
Medicura is geen nieuwkomer in de gezondheidszorg. Ze zijn al sinds 1946 actief als onafhankelijke zorgwinkel in mobiliteit, orthopedie, bandagisterie en schoenen. Maar ook voor hulpmiddelen in thuiszorg kan je bij Medicura terecht. Kortom… Medicura, verhoogt ieders levenskwaliteit!
Ons doel?
Een betere levenskwaliteit tot bij de doelgroep brengen
Hoe meer mensen Medicura kennen, hoe meer mensen geholpen kunnen worden met een betere levenskwaliteit tot gevolg. Dat is dan ook onze niet mis te verstane opdracht: awareness, winkelbezoeken en B2B-leads aanbrengen. Ze willen een gevestigde waarde op de markt zijn en blijven.
Onze oplossing?
Een open blik en strategisch inzicht
Alles begint bij een goede bedrijfskennis. Daarom planden we een uitvoerige brainstormsessie in waarbij onze digitale architecten alles te weten kwamen over Medicura: de markt in het algemeen, hun producten en diensten, hun doelgroep, wat hen drijft, de moeilijkheden die de markt soms voor hen in petto heeft en wat hen zo uniek maakt ten opzichte van hun concurrenten.
Het bleek een geslaagde brainstormsessie die ons heel wat insights gaf waarmee we aan de slag konden om een goede strategie uit te zetten.
Facebook wordt in eerste instantie ons belangrijkste communicatiekanaal. Regelmatig stellen we, in overleg met Medicura, een nieuwe contentkalender op, voorzien van copy en de nodige visuals.
Lokaal adverteren op Facebook speelt een belangrijke rol in onze strategie. Hiermee bereiken we mensen in de buurt die Medicura nog niet kennen. Speciaal voor Medicura creëerden we ook visuele templates waarmee ze ook zelf aan de slag kunnen. Zo zorgen we voor een consistente vormgeving.
Een topresultaat!
34.000 nieuwe gezichten
En hoe de campagnes werken. In minder dan 2 maanden bereikten we al meer dan 34.000 Facebook-gebruikers. Allemaal vallen ze binnen de Medicura doelgroep en daar blijft het niet bij. In totaal waren er meer dan 1000 klikken naar de website. Met andere woorden, meer dan 1000 geïnteresseerden.