+ 91,9%
sessies
+ 58,8%
CTR (Facebook)
+ 511,5%
hard conversions (SEO)
Hoe we meer leads genereren voor Casa Real?
In een notendop…
Voor iedereen die droomt van een eigen huis in Spanje, is er Casa Real. Of het nu is als vakantieverblijf of om er je vaste woonplaats van te maken, deze Belgische vastgoedmakelaar weet je droomwoning in Spanje te vinden. Anniek Real, zaakvoerder en drijvende kracht achter Casa Real, riep onze hulp in om haar te ondersteunen in haar communicatie via social media en haar verkoop te stimuleren via online kanalen. En als er nu één ding is waar onze Monkeys in uitblinken, dan is het wel “online marketing in al z’n facetten”. Benieuwd hoe we het deden? Blijf dan zeker verder lezen.
Wie is Casa Real?
Casa Real is een Belgisch vastgoedkantoor uit Hove. Alle panden zijn allemaal te vinden onder de Spaanse zon, meer bepaald in de regio’s: Costa Blanca, Costa Calida en Costa de Almeria. Al meer dan 40 jaar vormen ze de brug tussen Belgen en Spaans vastgoed. Anniek woonde zelf 10 jaar in Spanje en heeft heel wat connecties met plaatselijke aannemers en bouwpromotoren. Ze beheerst perfect de Spaanse taal, waardoor ze de geschikte persoon is om je goed te begeleiden in je aankoop.
Ons doel
Meer leads aanbrengen
Een huis, appartement of villa koop je natuurlijk niet zomaar, al zeker niet in Spanje. Je kan moeilijk even gaan kijken of het wel je ding is. Aan ons om zoveel mogelijk kwalitatieve leads tot bij Casa Real te brengen en zo de verkoop te boosten.
Het doel was duidelijk, wij wisten wat gedaan.
Onze oplossing
Een doordachte strategie
Meer leads zonder strategie? Niet als je het goed wil doen. Onze marketeers lieten niets aan het toeval over en begonnen met een uitgebreide SEO en UX audit. Ze zetten een uitgekiende strategie op poten. De doelgroep, de customer journey… alles werd grondig bekeken en de marketing funnel werd realiteit.
Net omdat het zo’n high involvement investering is, is het belangrijk om aandacht te besteden aan de funnel. Ook een uitgebreide SEO en UX audit bracht belangrijke inzichten en gaf ons de kans om een duidelijk optimalisatieplan op te stellen.
Let’s mix it up
De strategie werd concreter toen we ook de communicatiekanalen bepaalden. Een marketingmix waarbij we de kanalen specifiek kiezen voor de verschillende fases in de marketing funnel. Want laat ons eerlijk zijn, niet iedereen heeft bijvoorbeeld boodschap aan een e-mail. De juiste persoon op het juiste moment met de juiste content benaderen is waar we naar streven.
Facebook en Instagram vervullen zowel organisch als via gerichte advertenties hun job. Social media is slechts het tipje van de ijsberg, want ook Google Ads Search, Google Ads Display en e-mailmarketing vormen belangrijke schakels in onze communicatiestrategie. Elk van deze kanalen heeft een specifiek doel binnen onze strategie en vervult dus een eigen taak. Stap voor stap loodsen we potentiële klanten naar Casa Real. We werken met leadmagnets en infosessies om de drempel te verlagen. Daarbij komt ook nog eens dat we geen cold mails versturen. De e-mail campagnes zijn enkel gericht naar actieve leads die daadwerkelijk interesse hebben. Een insteek die z’n vruchten afwerpt.
Vandaag werken we iedere maand zowel aan de technische performance van de website, het design als de content. Deze SEO-optimalisaties hebben één concreet doel. Hoger scoren in de Google ranking.
Een huis, appartement of villa is geen impulsaankoop, ver van zelfs. Dat trekt zich ook door in de doorlooptijd van de funnel. Het duurt veel langer om mensen doorheen heel de funnel te gidsen dan bijvoorbeeld bij een tube tandpasta. Maar met de juiste strategie en de juiste kanalen, is niets onmogelijk. Dat bewijst ook deze case.
Wat een resultaat!
Het resultaat mag er zijn! In de looptijd van net geen jaar realiseerden onze online inspanningen een boost in de resultaten. Zo realiseerden we een stijging van 91,9% in sessies. Ook de website en SEO-optimalisaties doen duidelijk hun werk. Via Google Organic registreerden we een stijging van 511,5% in hard conversions. Dit zijn de conversies die voor Casa Real het meest waardevol zijn en aansluiten bij de doelstelling om meer leads te genereren.
En dan hebben we het nog niet over de resultaten die we via Google Ads wisten te verzilveren. Want ook daar zagen we de hard conversions de lucht in schieten.
En ook in Facebook doen we het goed. Het aantal klikken naar de website afkomstig van Facebook kende een stijging van 80%. De CTR volgde met een stijging van 58,8%. De kost per klik daalde dan weer aanzienlijk met 36,1%. Het bewijs dat onze strategie en bijhorende advertenties aanslaan.
De e-mail campagnes konden ook op veel reactie rekenen. Zo wisten we heel wat mensen te overtuigen een kijkje te nemen op de website en daar bleven ze langer dan vroeger. De gemiddelde sessieduur via e-mailmarketing steeg met maar liefst 13,6%. Daarnaast bekeken ze in deze tijd ook meer pagina’s en zagen we een daling in de bounce rate.
Deze mooie resultaten werden dan nog eens verzilverd door Anniek met een record aantal verkopen. Indrukwekkende prestaties die niet onopgemerkt voorbij gaan, want onlangs mocht ze er zelfs 2 awards voor aannemen.