Hoe Carebytes tot leven kwam?
In een notendop
Carebytes werd voorzien van een concept, branding, merkverhaal, website en digitale strategie. Het merk “Carebytes” werd van a tot z opgebouwd en uitgewerkt. Het resultaat mag er zijn, al zeggen we het zelf.
Wie is Carebytes?
Carebytes is de life sciences entiteit van MonkeyProof. Ja, je leest het goed. Wij bij MonkeyProof hebben een tweede entiteit die zich focust op digitale oplossingen voor de gezondheidszorg waaronder tools voor PSP’s, MNP’s en OTC sales. Carebytes ontwikkelt digitale oplossingen om de efficiëntie te verhogen en zorgverleners en patiënten te ontzorgen.
Ons doel?
Een merk creëren
Carebytes is een gloednieuwe entiteit, die vroeger volledig onder MonkeyProof viel, maar vanaf heden op zichzelf staat. Dit betekende wel dat alles nog moest opgezet worden, want een merk was er nog niet.
- Naam
- Concept
- Logo
- Branding
- Merkverhaal
- Website
- Communicatiestrategie
- Online strategie
- …
Onze MonkeyProof marketeers glunderden bij het krijgen van zo’n zalige opdracht.
Onze oplossing?
Concept, logo, branding
Net zoals altijd starten we bij MonkeyProof met een uitgebreide brainstorm. Carebytes van binnen en van buiten leren kennen was het doel. En zo geschiedde. We creëerden een concept dat bovendien de baseline voor Carebytes opleverde, “digitale caretakers”. Het logo werd door onze inhouse designer ontworpen, net zoals de Carebytes branding: professioneel, stijlvol en modern.
Website
Sitemapping & wireframing
De Carebytes website is een toonbeeld van goed teamwork. Onze digitals vlogen er met veel goesting in. Starten deden we met het uitzetten van een sitemap. Deze fungeert als een inhoudstafel van onze website. We weten welke pagina’s we willen en welke onderwerpen we op elk van deze pagina’s willen aansnijden.
Nadien gingen we een stap verder en ontwikkelden we een wireframe. De website komt steeds meer tot leven en we zien duidelijk welk type content waar zal komen. Foto’s, banners, video’s, copy, buttons… alles krijgt een strategische plek. Want onze digitals houden rekening met de user experience.
Design
Vervolgens was het tijd om inspiratie te verzamelen en enkele dingen uit te schetsen. Oh ja, ook designers en marketeers nemen af en toe nog papier en pen. Zo komen wilde hersenkronkels en ideeën tot leven. Maar goed, inspiratie en schetsen zijn één ding.
Hoog tijd om aan het design te werken. Iedere pagina wordt in de branding gegoten. Over ieder detail wordt grondig nagedacht. Een button kan er namelijk op 101 manieren uitzien: afgeronde hoeken, rechthoek, onderlijnd, vet, cursief, kleur, een symbool, geen symbool, een effect…
De mogelijkheden zijn eindeloos en zoals dat het geval is voor de button, is dat ook het geval voor alle andere details op de website. Zo zorgden we voor een vlotte integratie met Calendly, hiermee verlagen we de drempel om een afspraak te maken voor een demo.
Het mag gezegd worden: wij zijn erg trots op het resultaat! Go team!
Social media
Ondertussen werd ook de online communicatiestrategie uitgestippeld en voerden we een gedetailleerd doelgroeponderzoek om de verschillende profielen te bepalen en onze persona’s te verfijnen.
Er werden verschillende templates en visuals ontwikkeld om de online aanwezigheid kracht bij te zetten op social media. Via LinkedIn Ads richten we ons naar potentiële klanten en dat in verschillende waves.
En dan zijn er nog de organische LinkedIn posts waarmee we onze volgers op de hoogte houden van onze digitale oplossingen en de nieuwste ontwikkelingen.
Daarnaast voorzagen we Carebytes ook van een Google My Business profiel, een handige PowerPoint template en een bedrijfspresentatie.