Google advertenties
Mensen die dromen van jouw product of dienst? Die halen we binnen door in te zetten op zoekmachine advertenties, ook wel search engine advertising (SEA) genoemd. Onze online marketeers kennen Google en Bing op hun duimpje. Ze weten als geen ander jouw doelgroep te bereiken aan de hand van Search Ads of Display banners.
Wat zijn Google advertenties?
Google advertenties zijn alle soorten advertenties die gemaakt worden op het Google Ads platform. De meest gebruikte advertenties zijn Search Ads, Display banners, YouTube Ads en Shoppings Ads. Met zowel Search Ads, YouTube Ads en Shopping Ads kan je zelfs boven de organische zoekresultaten getoond worden.
De Google advertenties zullen terechtkomen op websites die eigendom zijn van Google (bv. YouTube), maar ze zijn niet beperkt tot deze websites.
Uiteraard zal je voor dit soort advertenties moeten betalen (in tegenstelling tot SEO). Zo heb je de optie om te betalen wanneer iemand op de advertentie klikt (cpc) of wanneer 1000 mensen de advertenties bekeken hebben (cpm).
Google Search advertenties
Google Search advertenties zijn één van de meest gebruikte advertenties binnen het Google Ads platform. Dit zijn de advertenties die je bovenaan in de zoekresultaten ziet wanneer je in de zoekbalk van Google een bepaalde zoekterm hebt ingetikt. Met deze advertenties kan je een doelgroep bereiken die actief op zoek is naar jouw product of dienst. Hierbij is het belangrijk om te bieden op relevante zoekwoorden die jouw doelgroep ook gebruikt. Het uiteindelijke doel is om deze mensen naar je website te leiden met een aantrekkelijke advertentie.
Display banners
Display banners zijn beeldadvertenties die je gaat tegenkomen op heel wat verschillende websites. Je kan zelf kiezen op wat voor websites je jouw Display banners wilt plaatsen of je kan een specifieke doelgroep targeten. Display banner zijn ook een goede manier om mensen die al in contact zijn gekomen met jouw bedrijf te retargeten. Dit soort Google advertenties zijn ideaal om merkbekendheid te verhogen aangezien je logo en merk herhaaldelijk getoond worden aan een bepaalde doelgroep.
YouTube advertenties
Binnen de YouTube advertenties zijn er heel wat verschillende soorten. Je hebt zowel skippable als non-skippable ads. Deze advertenties zal je te zien krijgen voor, tijdens of na een video. Net zoals bij Display ads kan je ze ook gebruiken om te retargen. Het voordeel is dat je met deze advertenties visuele content kan tonen aan je doelpubliek. Ze zijn een ideale manier om je merk of dienst in de kijker te zetten.
Google Shopping advertenties
Google Shopping advertenties zal je ook te zien krijgen bovenaan in de zoekresultaten. In deze Google advertenties ga je een afbeelding van een product te zien krijgen met bijkomende informatie over onder andere de prijs en de verkoper. Je gebruikt deze advertenties op momenten waarvan je weet dat de kans op conversie hoger dan gemiddeld is. Ze zijn wel enkel beschikbaar voor bedrijven met een webshop.
Wat is Bing Ads?
Google domineert dan wel een groot deel van de markt der zoekmachines, het bedrijf heeft geen monopolie. Ook Microsoft heeft met hun zoekmachine, Bing, een mooie brok van het marktaandeel in handen. Adverteren op Bing biedt je bedrijf de kans je online zichtbaarheid te vergroten en doelgerichten potentiële klanten naar je website te leiden. Bing Ads is het perfecte platform om specifieke doelgroepen te bereiken die Google in het dagelijks leven links laten liggen.
Bing Ads biedt verschillende advertentieopties, waaronder tekstadvertenties, banners, shopping en zoveel meer. Je kan werkelijk alle kanten uit met je advertenties. Zo bereik je je doelgroep op het juiste moment op de juiste plaats met de juiste boodschap.
Waarom zijn Google advertenties belangrijk?
Google advertenties zijn een goede manier om hoger in de zoekresultaten getoond te worden. Het geeft je de mogelijkheid om op het juiste moment bij jouw gewenste doelgroep in het oog te springen. Zeker wanneer het je op een organische manier nog niet lukt om getoond te worden in de zoekresultaten, zijn Google advertenties een goede keuze. Vervolgens heb je ook meer controle over wat je aan je doelgroep wilt tonen. Ze zijn dus het ideale kanaal om potentiële klanten op je website te krijgen. Wanneer je website dan ook nog eens geoptimaliseerd is volgens een website audit, ligt het pad naar meer conversies wijd open.
Hoe zetten wij in op Google advertenties?
Bij MonkeyProof hebben we reeds heel wat ervaring met Google advertenties. Wil je de zichtbaarheid of merkbekendheid van jouw bedrijf verhogen? Dan helpen we je met het opzetten van de geschikte Display banners of YouTube advertenties. Wil je liever inzetten op Google Search advertenties? Dan bekijken we eerst samen welke diensten of producten voor jou het belangrijkste zijn. Op basis daarvan starten we met een keyword research waarin we de keywords bepalen die het grootste zoekvolume zullen opleveren voor een zo laag mogelijke kost. Ook als je een webshop hebt en aan de slag wilt gaan met Shopping advertenties, kunnen wij jou bijstaan.
Hulp nodig bij jouw Google advertenties?
Wacht niet langer en plan nu je gratis kennismakingsgesprek.
Samen bespreken we hoe je digitaal voorsprong kan nemen!
Mis deze kans niet om jouw digitale strategie naar een hoger niveau te tillen.
Wat maakt ons uniek
Werken met MonkeyProof is werken met…
Een multidisciplinair team met tonnen goesting
Ons onstuitbare enthousiasme is vrijwel legendarisch. We zetten met veel goesting onze meer dan 15 jaar ervaring in.
Een sparringspartner om van te dromen
Analyseren, adviseren, uitwerken en opvolgen. Je digitale vraagstukken zijn bij ons in goede handen.
Een proactieve denker en doener
Weten van aanpakken zit in ons DNA. Je kan rekenen op onze toewijding en knowhow om je bedrijf te laten groeien.