Hoe Toppits meer volgers kreeg op social media?

+ 2.284

volgers

+ 2.940.000

mensen bereikt

+ 45%

downloads

In een notendop   

Stel, je hebt een tof bedrijf, aantrekkelijke producten en een functionele website. Maar aan social media heb je je nog niet gewaagd. Waar begin je dan? Laat dat aan onze Monkeys over! Voor onze klant Toppits stelden we een socialmediastrategie op in de zomer van 2023 die bestond uit organische posts en advertenties. 

Wie is Toppits?  

Hou het vers met Toppits! De baseline zegt het allemaal. Toppits is de expert op het vlak van handige folies en zakken om voeding vers te houden, te bakken en lang te bewaren. Dankzij zijn kwaliteit, betrouwbaarheid, decennialange ervaring en oog voor innovatie is Toppits een van de grootste spelers in de markt van huishoudproducten

Ons doel?

Meer bereik en naamsbekendheid 

Het merk Toppits klinkt je wellicht bekend in de oren. Maar is Toppits ook het eerste merk waar je aan denkt als je bakvellen of aluminiumfolie nodig hebt? Juist om die reden is social media een krachtige tool. Als je regelmatig berichtjes van een merk ziet verschijnen op je feed, ben je sneller geneigd om naar dat merk te zoeken wanneer je in de winkel staat. De topprioriteit van Toppits is dus om het bereik via social media en aantal volgers op zijn pagina’s te vergroten, wat uiteindelijk bijdraagt tot meer naamsbekendheid en meer verkoop

Onze oplossing?

Social ads en page like campagne

Toppits heeft vier accounts op social media: Facebook en Instagram voor België en Luxemburg en hetzelfde voor Nederland. Maandelijks postten wij op elk account twee organische posts. Die posts werden omgezet in advertenties

Voor de advertenties gingen we op zoek naar de juiste doelgroepen. We selecteerden er drie die we voor elke advertentie targeten. Omdat bereik de belangrijkste doelstelling was, zorgden we ervoor dat de ads aan zoveel mogelijk mensen getoond worden. 

Een duimpje omhoog op een post is leuk, maar je bouwt pas echt aan een community door meer volgers te vergaren. Daarom lanceerden we een page like campagne op Facebook die naar alle doelgroepen getarget werd. Zoals de naam al zegt, is een page like campagne een advertentie die mensen aanspoort om de pagina van Toppits te liken. De eerste campagne leverde al meteen 1.900 nieuwe volgers op.  

Ook wilde Toppits graag zijn Foodsaver-app onder de aandacht brengen. Die app houdt de nummers en beschrijvingen van je diepvrieszakjes bij, zodat je altijd weet wat er in je diepvriezer zit. Onze Monkeys zetten een always on campagne op met focus op de Foodsaver-app. Daarmee bereikten we meer dan 52.200 mensen op drie maanden tijd. 2.500 van hen klikten door naar de website om meer te weten te komen over de app. In slechts 6 maanden tijd overtuigden we met onze campagnes zo’n 1.048 mensen om de app te downloaden.  

Om Toppits meer inzicht te geven in de resultaten, maakten we een Google Looker Studio aan. Dat is een platform waarop de klant in realtime de data van zijn website en social media kan bekijken. Denk maar aan het aantal bezoekers, conversies, de meest bezochte pagina’s, het bereik van Facebook- en Instagram-advertenties en nog veel meer. 

Een top resultaat!

Na de eerste page like campagne staat de teller op 2284 volgers. We bereikten al meer dan 2,9 miljoen mensen op social media en stegen de downloads van de Foodsaver-app met 45% ten opzicht van voor onze always on campagne. De naamsbekendheid van Toppits kreeg dus al een sterke boost. De start van een succesvolle samenwerking! 

Zit je met vragen of wil je meer weten?

Contacteer ons
Vraag je gratis scan aan