MonkeyProof Digital Architects

Hoe Meyland meer concrete leads realiseert?

+13,4%

hard conversion rate

+33,1%

klikken via Google Ads

+47,2%

Facebook CTR

In een notendop

Digitaal het verschil maken? Dat is wat wij deden voor Meyland. Dankzij het strategisch inzetten van verschillende kanalen, elk met hun eigen specifiek doel, wisten we de naamsbekendheid van Meyland en het aantal inkomende leads te vergroten. Een geslaagde samenwerking die nog lang niet afgelopen is.  

Wie is Meyland?

Meyland is een familiebedrijf dat sinds 1968 interne opslag- en transportsystemen voor stuk- en bulkgoederen ontwerpt, plaatst en onderhoudt. Zo creëert Meyland opportuniteiten voor elk van z’n klanten. Want geen haperingen of storingen, betekent een efficiënter productieproces.  

Ons doel?

Awareness en leadgeneratie  

Meyland wil z’n positie op de markt graag verstevigen. Ze willen hun spontane bekendheid bij de doelgroep nog vergroten. Ze willen de absolute king van top of mind zijn. En we kunnen hen geen ongelijk geven. Ook wij zijn fan van deze ambitie! Maar naamsbekendheid is niet alles en dat weet Meyland maar al te goed. Net daarom is het genereren van leads één van onze belangrijkste doelen in deze samenwerking.  

Onze oplossing?

Een ijzersterke strategie

Met deze doelstellingen in ons achterhoofd gingen we aan de slag. Maar niet voor we de markt, concurrenten en de doelgroep tot in het kleinste detail ontrafelden. Eens we een volledig beeld van de totale markt hebben, kunnen we de ideale strategie opstellen. In tegenstelling tot wat men vaak denkt, gaat het verder dan een Facebook-post.

We stelden een algemene communicatiestrategie op, een concreet plan van aanpak, een mediamix om onze doelgroep te bereiken, storylines…

Maar voor we van start gingen met online leadgeneratie, namen we de website onder handen. De basis zat goed. Bovendien was de website nog behoorlijk nieuw. Wij zorgden voor een maximale optimalisatie van de bestaande site om zo het gewenste gedrag eenvoudiger te maken. Daarvoor namen we zowel de lay-out als de content onderhanden.

Regelmatig creëren we ook nieuwe content in de vorm van o.a. blogs. Om te zorgen voor een betere internationale klantervaring, voorzagen we de website ook van een Engelstalige versie.

Via een selectie aan online kanalen – Google AdsFacebook Ads en LinkedIn Ads – werken we zowel aan de naamsbekendheid en het aantal leads dat online binnenstroomt. Ieder kanaal heeft z’n eigen doel en wordt dus ook specifiek ingezet.

Daarnaast voorzien we ook organische content op de Meyland social mediakanalen om al bestaande klanten en/of volgers op de hoogte te houden van nieuwe producten, projecten en de vele mogelijkheden die Meyland biedt.

Onze digitale architecten creëerden visuele templates. Een handige tool waarmee Meyland ook zelf social media posts kan maken en gaven een LinkedIn-training aan het volledige sales team. Gewapend met een up to date profiel en een heleboel tips, kunnen ze er weer tegen aan.

Een belangrijke sales tool als een brochure mag uiteraard niet achterblijven. Onze designers gingen aan de slag en ontworpen een hedendaagse brochure, helemaal in Meyland-stijl.

Een topresultaat!

Onze efforts lonen

We werken ondertussen al enkele jaren met Meyland samen. We creëren campagnes, sturen bij en optimaliseren waar mogelijk. De resultaten bewijzen het belang van regelmatige opvolging en optimalisatie. Onze campagnes doen het nóg beter.

Deel deze case

Zit je met vragen of
wil je meer weten


MonkeyProof logo wit

Stay tuned!
Schrijf je in en krijg al het MonkeyNews.

© 2024 MonkeyProof. All rights reserved.