Hoe Gedeon Richter de menopauze bij 275.000 vrouwen bespreekbaar maakt?

275.000

Bereikte vrouwen

13.500

Blog lezers

8

Facebook-campagnes

In een notendop…

Waarom zouden we een onderwerp dat iedere vrouw op een dag treft zo vermijden? Maar liefst 8 Facebook-campagnes maakten het onderwerp een beetje bespreekbaarder. Gedeon Richter en MonkeyProof maken het verschil voor deze vrouwen.

Wie is Gedeon Richter?

Gedeon Richter engageert zich in voor de gezondheid van vrouwen in alle fasen van hun leven. Dat doen ze al meer dan 100 jaar én in meer dan 100 landen. Gedeon Richter focust zich op het verbeteren van de levenskwaliteit van hun patiënten en door het behandelen van hun ziekten en symptomen.

Ons doel

Het taboe doorbreken

De menopauze is een natuurlijk proces waar je als vrouw – helaas – niet aan ontsnapt. De vervelende symptomen ervan komen bij veel vrouwen als een donderslag bij heldere hemel. Erover spreken? Dat doen we zelden.

Want de ‘menopauze’ lijkt haast een vies woord. Het onderwerp wordt het liefst zo vaak mogelijk uit de weg gegaan en er circuleert heel wat foute informatie over.

Onze oplossing

Glasheldere communicatie

MonkeyProof en Gedeon Richter openen de dialoog door vrouwen de juiste informatie aan te reiken. Met de website Happy at 50 ontwikkelde MonkeyProof een blog waar we correcte info over de overgang en mogelijke behandelingen verzamelen.

  • Webdevelopment
  • Social media
  • Content

Gedeon Richter happy at 50 website

Die informatie delen we op de bijhorende Facebook-pagina met Nederlandstalige en Franstalige vrouwen die er ook echt iets aan hebben.

De boodschap: er is verlossing nabij, praat erover met je gynaecoloog. Nieuwe blogposts pushen we met Facebook Ads en de reacties die binnenkomen, beantwoorden we met tact en begrip.

Een topresultaat

275.000

Bereikte vrouwen

13.500

Blog lezers

8

Facebook-campagnes

Het taboe vertoont de eerste barsten

En daar zijn we trots op! Onze 8 Facebook-campanges met specifiek uitgekozen content maakten het onderwerp bespreekbaar voor maar liefst 275.000 vrouwen. 13.500 daarvan waren zelfs zo geïntrigeerd dat ze verder surften naar de blog.

Wij blijven gaan

We zijn goed begonnen, maar er is nog een lange weg te gaan. Bij Gedeon Richter en MonkeyProof geven we echter niet op.

Klaar voor je digitale voorsprong?

Over MonkeyProof